Styrelsen

Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse är sammansatt på ett sätt som speglar de olika medlemsföretagen, och den representerar förbundets breda spektrum av företag och discipliner.

Det innebär att det i styrelsen finns ledamöter från både mindre företag och internationella nätverk med global verksamhet. Här finns också representanter från företag såväl inom som utanför storstadsregionerna. Det är också viktigt att styrelsens sammansättning visar att vi strävar efter en mer jämlik fördelning mellan könen.

Styrelsen arbetar bland annat inom olika arbetsgrupper. Grupperna hanterar disciplinöverskridande frågor och frågor som är så pass viktiga att de behöver en särskild arbetsgrupp.

Tanken är att posterna i styrelsen ska roteras och förnyas med jämna mellanrum. Varje styrelseledamot väljs på en period om två år, vilket innebär att halva styrelsen byts ut vartannat år. Det innebär att styrelsen får en garanterad kontinuitet och att styrelsen behåller kompetensen från ett år till ett annat.

Niclas Nilsson, vd, Guts & Glory
Michael Jäderlind, vd, Nansen
Hedvig Zubor, managing director, Amore
Marie Rudolphie, vice vd, Identity Works
Mattias Ronge, vd, Edelman Deportivo
Anna Furberg, vd, Bolt
Ronny Olovsson, pr director, Vinter
Ylva Nestmark, Creative Director, Stendahls
Janne Björge, vd, Nine Yards
Jacob Nelson, copywriter, Forsman & Bodenfors
Tove Langseth, senior kreatör & partner, DDB
Charlotte Witte, partner, Prime
Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter, King
David Orlic, vice vd Volontaire, ordförande

 

Valnämnden består utav:

Christina Knight, cd, INGO
Susanna Glenndahl Thorslund, account director, Forsman & Bodenfors
Magnus Wåhlsten, client partner och medgrundare, Great Works
Ulf Berlin, vd, Silver
Sara Leffler Morge, vd, Friends Agenda

 
Sveriges Kommunikationsbyråer Sveavägen 32, SE-111 34 Stockholm komm.se t: 46 8 679 08 00 
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fyll i din e-post: