Om oss

Komm är en branschorganisation för byråer och företag i hela Sverige som jobbar med marknadsföring och kommunikation.

Idag är vi nästan 250 medlemsföretag. Vi hjälper våra medlemmar att skapa bättre kommunikation och bättre affärer. Både för sig själva och för sina kunder. Kanske kan vi hjälpa dig också?

Komm erbjuder verktyg, tjänster och förmåner som hjälper våra medlemmar att utveckla sin byrå och bli en vassare, proffsigare och mer respekterad partner på marknaden; en partner som levererar ett tydligare och mer relevant värde. Vi arbetar för sundare samarbeten mellan uppdragsgivare och byrå och driver hela branschen framåt genom att stötta, utbilda och inspirera medlemsbyråer till att bli mer professionella, kreativa, hållbara, inkluderande och lönsamma.

Vi driver viktiga branschövergripande frågor och arbetar för att öka förståelsen och kunskapen för den goda kommunikationens kraft och roll. Något som i förlängningen hjälper till att utveckla hela branschen samt öka värdet och betalningsviljan för våra medlemmars tjänster.

Allt med målet att få en mer kreativ, inkluderande och hållbar bransch – och för att skapa såväl bättre kommunikation som bättre affärer.

Nyhet

27.03.24

Anmälan till Young Lions har öppnat

TV4 fortsätter att satsa på branschens unga talanger och går återigen in som partner för Young Lions Sverige 2024

Nyhet

Linda Nilsson, vd Komm / 26.03.24

Länge leve mänsklig kreativitet!

I den digitala tidsåldern är det frestande att förlita sig helt på teknik och automatisering. Men om vi vill skapa reklam som verkligen engagerar, påverkar och skiljer sig från mängden, är det avgörande att fortsätta investera i kompetenta kreativa människor.

Nyhet

Johanna Lindberg, Abby World / 22.03.24

Empati, åh fan-faktorn och vikten av det mänskliga samtalet 

Johanna Lindberg, jurymedlem i PR-kategorin och Head of Comms Strategy på Abby World.

Nyhet

Hållbarhet

Zalando tar bort vilseledande miljöpåståenden efter EU-koordinerad insats

Konsumentverket har varit med och lett en EU-koordinerad insats av webbutiken Zalando. Efter dialog med företaget slutar de nu med flera miljöpåståenden inklusive märkningar som varit missvisande.

Nyhet

19.03.24

Felicia Niklasson på Yrgo i Göteborg tilldelas Roger Hatchuel Student Academy Stipendiet

Roger Hatchuel Student Academy är ett globalt 6-dagars program som pågår under Cannes Lions Festivalen i Frankrike. 2024 års stipendium tilldelas Felicia Niklasson på Yrgo i Göteborg.

Nyhet

Cannes Lions

Skicka in till Act Responsible

ACT står för Advertising Community Together. Organisationen är en internationell ideell organisation och är en del av UN Global Compact. Act har årligen en utställning under Cannes Lions Festival of Creativity där utvalda annonser visas.

Nyhet

AI

EU-parlamentet har röstat ja till att reglera artificiell intelligens, AI

Europaparlamentet röstade den 13 mars ja till en kompromiss som parlamentets förhandlare slöt med EU:s medlems­länder redan i december.

Nyhet

Torsdag 7 Mars 2024

Komms nyhetsbrev mars 2024

Aktuellt för byråer & köpare. Komm delar med sig av kunskap & inspiration för att skapa bättre kommunikation & bättre affärer i branschen.

Nyhet

AI

Delta i studie: Hur viktig är generativ AI (GenAI) i kreativa processer?

Studien som vi delar till er är ett mastersartbete utfört av Nicolas Arias & Christoph Horner vid Handelshögskolan i Stockholm.

Nyhet

Juridik

Nytt datum för VARU-Kurs 4 juni 2024!

VARU riktar sig till dig som redan är ansvarig reklamutgivare. Kursen är en vidareutbildning och uppdatering av ARU men syftar även till att fördjupa den juridiska kompetensen.

Vill du veta mer?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig!