Tävlingar

Tävlingar spelar en viktig roll, både för Sveriges Kommunikationsbyråers medlemmar och deras uppdragsgivare. Genom tävlingar stimuleras byråerna att utveckla nya strategiska och kreativa lösningar, såväl när det gäller innehåll och form som medievalskombinationer.

De som vinner priser i tävlingar blir inte bara belönade själva utan visar också för andra hur man kan överträffa sig själv. sätt fungerar vinnarna som goda förebilder och exempel för andra, både för individer och kollektiv.

Sveriges Kommunikationsbyråer arrangerar följande tävlingar i egen regi eller i samarbete med andra:


Guldägget är Sveriges äldsta och största reklamtävling. Den drivs och genomförs av Sveriges Kommunikationsbyråer. Läs mer om Guldägget www.guldagget.se.




 

tavla100w

100-wattaren är en tävling som belönar reklam med bevisad effekt. Tävlingen drivs av Sveriges Kommunikationsbyråer tillsammans med Sveriges Annonsörer. Läs mer om 100-wattaren www.100wattaren.com




Young Lions Sweden är en uttagningstävling inför den internationella Young Lions-tävlingen, som ingår i Cannes Lions. Tävlingen vänder sig till kreatörer som inte är äldre än 28 år, och går ut på att skapa en tidningsannons, en banner och/eller en 30 sekunders film för en ideell organisation enligt en given brief. I mediekategorin ska deltagarna utforma en kreativ mediaplan. Mer info om Young Lions 2014 kommer inom kort.


 

48h-logga48h (48 timmar) är Sveriges enda reklamtävling för heltidsstuderande. De tävlande kommer från Beckmans, Berghs School of Communication, Forsbergs, Grafiska Institutet, Handelshögskolorna i Stockholm och Göteborg, Högskolan för Design och Konsthantverk (HDK), Institutet för Högre Kommunikations- och Reklamutbildning (IHR), Konstfack och Marknadsakademien. Tävlingen går ut på att under 48 timmar utforma en helsidesannons tillsammans med
två eller tre andra studenter från andra skolor. Läs mer om 48h www.48h.se



 

Cannes Lions är den internationellt mest prestigefyllda och omfattande reklamtävlingen, och samlar deltagare från hela världen. Sveriges Reklamförbund är sedan 2004 svensk representant för Cannes Lions. Läs mer om Cannes Lions www.canneslions.com.







Eurobest

är Europas ledande reklamtävling. Tävlingen drivs av Cannes Lions, och sedan 2004 är Sveriges Kommunikationsbyråer svensk representant för båda tävlingarna. Läs mer om Eurobest
www.eurobest.com
.



En målsättning för Sveriges Kommunikationsbyråer har varit att förbättra det internationella arbetet, både inom den europeiska paraplyorganisationen EACA och när det gäller tävlingar som Cannes Lions och Eurobest.

 
Sveriges Kommunikationsbyråer Sveavägen 32, SE-111 34 Stockholm komm.se t: 46 8 679 08 00 
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fyll i din e-post: